Dyson DC20 Animalpro grijs, goud

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson DC20 Animalpro grijs, goud op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

idamax 14-01-2012

Nu een jaar deze Dyson in gebruik. Totaal geen minpunten, zuigkracht blijft constant en het legen blijft een eenvoudig klusje. Volgens mij bij normaal gebruik degelijk genoeg voor een heel lange levensduur.

britje63 21-02-2011

ik heb mijn dyson al bijna 12 jaar en ben nog altijd tevreden, heb zelfs mijn dochter één gegeven.
wij hebben wel nu en dan eens kosten snoer en andere onderdelen maar slijtage is normaal hé.

bobvandeutekom 11-02-2011

Op lange termijn is deze stofzuiger een regelrechte ramp. Het plastic is van een bedenkelijk kwaliteit.
Na 5 jaar gebruik zijn diverse plastic onderdelen, versleten. De vervangskosten zijn, van deze relatief eenvoudige onderdelen, zo hoog dat raparatie niet loont. Kort en goed: Dyson heeft een korte levensduur
Ik ga weer terug naar Miele

Tollers 21-01-2011

Altijd een hekel aan stofzuigen gehad, maar dat is nu verledentijd. Vuil opzuigen en direkt buitenhuis in een groene container deponeren. Per ongeluk iets opgezogen, geen probleem je haalt het zo uit opvangbak. Zuigkracht uitstekend en ook blijvend, voelt degelijk aan en is heel goed mee te werken. Een topper met 5 jaar zekerheid in garantie.

Cornelis1964 11-12-2010

Ik heb hem toch maar gekocht ivm onze langharige teckel.
Het kleed is na de eerste beurt weer als nieuw en wat er in de afvalbak zat terwijl we om de dag stofzuigen ongeloofelijk dan weet je pas wat je al die jaren aan kwaliteit hebt gemist. De turbomond doet zijn naam eer aan, die zuigt alles schoon.

Jannie de wit-z 24-08-2010

Moet toch ook maar even reageren. Ik heb mijn tweede, plastic, log, omvallend apparaat. Wat een reacties hier. Krijg bijna het gevoel dat men niet weet waar men het over heeft..........

Wij hebben onze tweede Dyson dus. De eerste was het prototype. Hij werkte prima voor ons gevoel. Na een jaar of acht vond hij het welletjes en hebben we een nieuwe aangeschaft. De DC20 pro animal (ook al weer een jaar of vier geleden). Deze werkt super. Alle honden- en kattenharen zuigt hij in een floep en een zucht op. De bak is dagelijks flink gevuld. Ik wil er nog bij vertellen dat ik allergisch ben voor huisstofmijt en dus dagelijks moet zuigen in het hele huis. Ik ben dus super tevreden over mijn hulp in de huishouding. Mijn volgende wordt weer een Dyson.

czwaard 30-06-2010

Na enkele jaren van twijfel, heb ik laatst geleden toch maar de Dyson (DC20) gekocht. Een aantal reviews gelezen van mensen die menen dat het een bonk plastic is. Laat ik deze mensen even uit de droom helpen; die 'plastic' onderdelen zijn van hetzelfde materiaal gemaakt als waar vliegtuigonderdelen van worden gemaakt, dus dat zit wel goed. Verder het gebruik van deze machine, ja,oke, hij maakt iets meer geluid, maar als je de kwaliteit ervaar, merkt hoe dat het werkt, dan beleef je de Mercedes onder de stofzuigers. " Ik heb jarenlang met het 'lelijke eendje gewerkt" denk je dan. Een telescopische zuigbuis van ge-anod.aluminium, stofopvanger heel makkelijk te verwijderen en te ledigen.
Oja, er zit een klein nadeel aan vast, hij is iets hoger dan de gewone stofzuiger. Dat neem ik voor lief.

lon03 14-05-2010

Reeds ruim twee jaar in ons bezit. Nooit meer iets anders!! Hiervoor velen versleten. Nu in ons vakantiehuis een ander merk stofzakloos in gebruik maar deze red het bij lange na niet bij onze vertrouwde Dyson.Nu dus op zoek naar een tweede Dyson voor het vakantiestekkie. Eerlijk is eerlijk hij maakt kabaal en weegt niet niets maar werken doet hij fantastisch. Wie licht en geruisloos wil moet een speelgoedstofzuiger kopen.

lucbar 19-04-2010

Wij hebben deze stofzuiger nu ruim een maand en zijn zeer tevreden. Mijn deurmat kreeg ik normaal nooit helemaal schoon. Onze hond (Berner Sennen) ligt er vaak op. Met deze stofzuiger is hij in nog geen 30 seconden helemaal schoon. Ook het kussen van de hond, de bank en het tapijt boven zuigt hij zonder enige moeite helemaal schoon. De platte borstel gebruik ik voor de rest van de vloer. Ook dit gaat veel lichter dan bij onze vorige. (een Siemens) Het gewoon bijna een plezier om te zuigen. Het einge minpuntje vind ik dat de stang onderaan vrij dik is en daardoor net niet onder de bank kom. Bij alle plusplunten valt dit echter veruit in het niet.

wilhelmina 17-01-2010

Mijn dyson animalpro ging slechts krap 5 jaar mee. De toenmalige prijs was 403 euro.(Toenmalige garantie 2 jaar).In verhouding daarmee vind ik de levensduur dan slecht in verhouding met de prijs. Hij heeft altijd goed gezogen, echter op het laatst had hij een zuigkracht van zo'n 10 procent, ondanks het regelmatig schoonmaken van het filter. De turbine head is vrij hoog en past met stofzuigen niet onder de kast. De kleine turbinehead voor gebruik op de trap funktioneert maar matigjes. De machine is vrij zwaar en log, echter het kunststof materiaal is van redelijk goede kwaliteit. Het snoer is te kort.

nivadoor 24-11-2009

Wij hebben een trap met donkerbruine vloerbeddeking en een langharig hondje met een witte vacht, die heel erg verhaard. Voorheen kreeg ik de trap na een 1/2 uur pas schoon, met de Dyson DC20 animal pro met roterende borstel is het slechts in enkele minuten gebeurd. Enige nadeel is dat de turbo borstel te groot is voor de trap. Ik ga daarom ook zeker de mini turbo borstel aanschaffen. Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, want ik heb hem pas sinds hedenmiddag.

Jeff23 04-07-2009

Vandaag de stofzuiger binnengekregen en natuurlijk gelijk uitgebreid getest.

Ik moet zeggen wat een ongelofelijk verschil..

wij hebben 2 katten in huis en wij stofzuigen regelmatig.. een aantal keren per week.

Na uitgebreid stofgezogen te hebben met onze nieuwe dyson moesten we de stofopvang bak tot twee keer toe legen.. deze zat vol met haren die onze oude stofzuiger niet opgepikt kon krijgen uit onze vloer bedekking boven.. Wat een verschil.

Persoonlijk vind ik de stofzuiger wel logisch ingedeeld en volgt hij goed tijdens het stofzuigen.

Het kost wat, maar dan heb je ook wat... voor mij en mijn vriendin geen andere merkt stofzuiger meer.

anna 20-04-2009

geweldige stofzuiger makkelijk in gebruik en zuigt geweldig goed
eenmaal een dyson altijd een dyson

gerry58 03-11-2008

Een brok ellende die dysons.
Veel te log en zwaar.ze kiepen om,je krijgt pijn in je pols en wijsvinger door het handvat bovenop.Wil je iets zuigen zonder stang heb je alleen een slapp slang in je handen.De buizen zijn onhandig dik,je komt nergens tussen er zit een dikke knop op zodat je niet zonder voet in hoekjes kunt komen.De voet is lomp,log en ontzettend zwaar.Ook veel te hoog,nu kom je niet overal onder.Het zijn mannenstofzuigers en goed voor grote lege oppervlaktes.Zeker niet voor gewone Nederlandse huiskamers.
Nee van mij mogen ze ze uit de winkels halen.Door mijn werk heb ik al veel merken in mijn handen gehad maar ik heb nog nooit zo een rot ding als deze gehad.

ablenser 09-07-2008

Ben sinds kort in het bezit van een Dyson DC19 Allergy
moet zeggen zeer tevreden,zuigt minstens zo goed als mijn oude Miele,gebruikt maar 1400 Watt, ruikt niet bij de lucht uitlaat, komt hele schone lucht uit,gebruikers gemak is goed, geen gezeur meer met stofzuiger zakken
en uitblaas filters vernieuwen,had ik eerder moeten doen.!

Fam. van den Akker 18-01-2008

dit is echt een geweldige stofzuiger, na vele andere duurdere merken te hebben gehad, weten wij nu héél zeker nooit geen andere meer maar uitsluitend de DYSON nu bezitten wij de Animalpro 20dc, ons huis is echt schoon, en dat met drie halflanghaarkatten, die vinden het zelfs geweldig om met het speciale stofbordsteltje te worden afgezogen, nou bij geen van de andere merken hebben ze dat ooit tegelaten, het sofzuigen wordt weer een werkje waar je met plezier aan begint, wij tenminste wel, ook het opbergen is zo gebeurd en je alles meteen bij de hand en in een handomdraai gewisseld en klaar voor gebruik, kortom wij zijn super tevreden over onze Dyson

LTZ 14-12-2007

Ik heb deze stofzuiger nu al geruime tijd in bezit en ben er echt heel tevreden over!.

Zuigt als geen ander een SUPER verbeternig tov de vorige stofzuiger. Zeker in combinatie met de turbo borstel.

Ga zeker als deze aan vervanging is weer kijken naar een dyson. Heel handig het stof systeem zo, geen last van allerigen meer ed. schone lucht komt er zeker uit!

W. de Graaff 05-11-2007

Omdat m'n vorige stofzuiger - een Dyson DC 5 - moeite had met de hondenharen heb ik maar eens rondgekeken naar een alternatief. Door de reviews wist ik één ding zeker: wéér een Dyson. Het werd de nieuwste Animal Pro versie met een Turbo zuigmond. In het gebruik was het verschil in zuigkracht t.o.v. de DC5 wel de grootste verrassing. Enorm! Maar ook de roterende borstelkop voldoet buitengewoon goed. De tapijten zien er na een beurt gewoon prima uit, zonder al te veel heen en weer zuigen zoals vroeger. Een blokkade door een opgezogen plakkertje was eenvoudig weg te halen door de zuigmond open te maken. Het werkt zo logisch dat er geen gebruiksaanwijzing bij nodig is.

Fam. Bakker 27-07-2007

Wij hebben de Dyson DC20 Animalpro reeds een paar dagen in ons bezit en zijn er zeer tevreden over.
Het is echt ongelofelijk wat hij aan kattenharen en stof opzuicht. Onze oude stofzuiger (Miele black pearl) pakte de kattenharen niet echt op.
Het lawaai valt op ons hoogpolig tapijt wel mee ten opzichte van onze oude stofzuiger, op een tegelvloer geeft hij wat meer lawaai maar is niet storend.
Wij hebben de Dyson via een internetshop in Zwaag gekocht wat ons 130 euro scheelde en hij was binnen 3 werkdagen in huis.
Wij zijn zeer tevreden met onze aankoop.

Verhoeven M. 12-06-2007

We gebruiken deze stofzuiger zeer intensief omdat we katten hebben.
Kattenhaar gaat heel makelijk af van de tapijten met de Turbo borstel.
Hij is inderdaad een beetje aan de luidruchtige kant voor zo'n dure stofzuiger.
Maar je krijgt toch wel waar voor je geld.
Het is een zeer degelijke en heel gebruiksvriendelijke stofzuiger.
Kost geen cent extra aan filters en zakken.
Is zeer makelijk te ledegen, al het stof vormt een propje op de bodem van de transparante emmer.
We zijn zeer tevreden met de DC 20 Animal.
Mischien een tip om geen last te hebben van het lawaai, zet wat muziek op bv. met draadlose hoofdtelefoon of i-pod.

Mr Rene1972 07-06-2007

Is een heerlijkie stofzuiger. Maakt alleen een beetje meer lawaai dan een gewoonen stofzuiger, en als je zelf aan het stofzuigen bent valt het niet zo op, maar als iemand anders er mee zuigt, en je bent er een beetje vanaf dan is hij wel een beetje lawaaierig. Verder vindt ik het wel een pluspunt dat de uitstroom van de motor aan de bovenkant zit, en niet zoals bij de meeste stofzuiger aan de achterkant, want dan blazen ze nog alle stof weg. Zeer tevreden

1956 08-05-2007

momenteel zeer tevreden
zuigt zeer goed ,ook hondehaar
iet meer geluid dan een gewone stofzuiger
neemt zeer goed stof mee in alle hoeken
wat duurzaamheid betreft,kan ik nog geen oordeel geven